liesbethopreis.reismee.nl

Nicaragua....Leon! Nicaragua...Leon!

Rainer en Katja van Berlijn reizen samen met hun zoontje Anton van 2,5 jaar van Mexico naar Panama. Ze huren nu een huis in Leon en wij (Todd, Kelly en ik) zijn een weekje bij hen gaan logeren.
Nadat we de grens van Honduras naar Nicaragua veilig hadden overgestoken, kwamen we aan in Leon en voelde ik meteen de warme zonnenstralen weer! Joepie!!!

We lieten het adres lezen aan de taxichauffeur maar hij kende het adres niet....ik las het adres voor en toen kende hij het wel. Veel mensen zijn hier analfabeet en dat was een duidelijk voorbeeld!

We komen aan in het huis en het is super mooi! Alles erop en eraan, hond inbegrepen :-)

Meteen een wasmachine laten draaien, zalig! Alle kleren uit mijn rugzak en die rugzak onder bed!

De eerste dag vrij rustig gehouden, de buurt een beetje verkend en een pedicure laten doen samen met Kelly! Heel grappig! De man die onze voetjes hielp schoonmaken begon een babbeltje te slaan met mij en allemaal goed en wel, maar hij wou duidelijk nog een keer afspreken.

De volgende dag ben ik met Kelly naar het strand gegaan. De bussen zijn oude schoolbussen van Amerika en er lopen de hele tijd dames op en af die chips of pasteitjes verkopen...We probeerden een pastei met kip en de andere met ananas....Lekker!
Terwijl we wachten, loopt het zweet van mijn rug en doe ik alsof ik in een sauna zit om er enigszins toch van te genieten.
Een keer vertrokken waait er een briesje door mijn haren EN draaien ze popmuziek van de jaren '90! Wat een feestje!

Aangekomen in Las Penitas, zoeken we een plekje op het strand. Niet moeilijk want we zijn de enige! Op het zwarte zand is het niet lang vool te houden dus staan we al snel in zee! Heerlijk genieten van de zon, zee, strand en een cocktail natuurlijk!
We bussen terug naar huis en Todd heeft zelf lasagne gemaakt, overheerlijk!!!

De dag daarna zijn we met zijn allen het centrum ingetrokken. Prachtige taferelen van koloniale kerken, oude huizen, voetballende jongeren op straat, marktjes, verkopers, ...
We gaan in ViaVia (reiscafe/hostel uitgebaat door Belgen) eten en ik smul er van een vaca borracha. Letterlijk vertaald een zatte koe, maar men bedoelt hier gewoon Belgisch stoofvlees!
Het was super lekker!
Daarna verder de stad verkend en inkopen gedaan en touw gekocht om mijn hangmat op te hangen.

Die avond dus kunnen genieten van een huisbereide watermeloen-daiquiri in mijn eigen hangmat, heerlijk!

Vandaag een fantastische dag gehad!
In de voormiddag wat relaxen...naar de post gegaan om een box kleren naar huis te sturen want mijn backpack zat overvol! En jajaja, wie kom ik op de terugweg tegen....mijn stalker van de pedicure! Hij was de avond ervoor hier aan de deur geweest voor mij,,,,sjeeezes!
Nu fietste hij speciaal terug om een babbeltje te slaan en nodigde mij uit om iets te gaan drinken vanavond, maar nee dank je! Emailadres om te chatten? Nee tis ok zo! Dag!

Enfin, na een voormiddag relaxen en spelen met Anton ben ik met de dames Kelly en Katja de vulkaan gaan beklimmen. De mannen hadden het in de voormiddag gedaan.
Met een groep van 7 toeristen kruipen we in een jeep-truck en hobbelen we richting de vulkaan. We krijgen elk een rugzak en een board om mee naar boven te nemen.
We hebben het geluk dat de zon aan het zakken was en het merendeel van de tocht in de schaduw was, wat nog veeeeel zweten was!
We maken veel plezier onderweg, de gids zet zijn muziek op en we trekken al dansend naar boven. Hij weet precies op welk plekje we moeten staan voor de ideale foto en met de zonsondergang erbij resulteert dat in schitterende foto's!!!

Na een ferme tocht en een fotoshoot doen we onze knie- en elleboogbeschermers aan, een overall erover en een beschermingsbril op. Dat board dat we heel de weg meegesleurd hebben, dient om van de vulkaan te sliden!
Het begint donker te worden en ik zie niet speciaal veel door de beschermingsbril, dus gewoon gaan met die banaan! Hiiiihaaaaaaaaaaaaa, oh nee, mond dicht, lava in the face and in the pants!!!
Super tof! Nostalgie alom want het lijkt wel alsof je met de slee door de sneeuw glijdt :-)

Thuis aangekomen, douchen en opnieuw een lekkere lasagna a la Todd!
De laatste avond samen.....morgen reis ik nog met Todd en Kelly naar Granada, maar zij reizen meteen door en ik blijf er eventjes....

Ik vind Nicaragua nu al leuk! Alleen al door dit super verblijf in Leon met alles erop en eraan!
Het is hier ook heel veilig om alleen over straat te lopen! Alleen krijg ik veel mannelijke aandacht, soms leuk, maar soms ook helemaal niet leuk!!! Enfin, helemaal klaar om de rest van Nicaragua te ontdekken!
Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Evelien

Woooow sliden van een vulkaan, klinkt supercool! De foto's heb ik gezien op Facebook, die zijn inderdaad prachtig! Geniet ervan Piesbeth! x

Marjolein

Amaaiii ... je hebt echt al heel veel avonturen beleefd! :)
Geniet er nog van! Het klinkt allemaal super leuk! XXX Marjolein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!