liesbethopreis.reismee.nl

Honduras gevaarlijk?

Na mijn duikervaring op Utila ben ik naar de stad La Ceiba op het vasteland gegaan.
Ze hadden me een hostel aangeraden aan de rand van de jungle met uitzicht op een rivier dus daar wou ik wel even vertoeven!
Ik settel me in de dorm (slaapzaal) en merk dat ik er alleen ben...buiten de mieren die ik van mijn voeten moet slaan.
Ik leg een trektocht vast voor de volgende dag en entertain mezelf door te lezen, armbandje maken, lezen en eten wat de pot schaft, namelijk varkensvlees met tortilla, bonen en tomaten/ajuin-salade.

Volgende dag rond een uur of negen vertrek ik met de gids, klaar om te hiken. Voor de tocht begint steken we de rivier over met een rubberbootje....Een rivier die bekend staat om in te raften...

Voor we vertrekken zegt Juan dat ik moet opletten waar ik mijn handen en voeten zet tijdens de trektocht want er zitten slangen...nice to know en need to know!

Wink

Het was regenachtig en het is volop regenseizoen dus de jungle was glad en hoe meer we stegen, hoe meer stenen en rotsen dat ik moest trotseren!
Gevaarlijk? Ja levensgevaarlijk!
Plezier? Ja, enorm veel plezier!
Bij een waterval kunnen zwemmen, heerlijk om midden in de jungle in het water te plonsen!

Daarna werd de tocht er niet gemakkelijker op...integendeel! Moesten jullie mij daar zien klauteren, er was meteen een helikopter overgevlogen met bevel om in te stappen haha!
Soms leek het ook onmogelijk om op die rots te komen of was het zo glad dat je bijna uitgleed, maar elke keer was er wel een manier, een oplossing om verder te geraken! Ik was dan ook heel trots op mezelf en noemde mezelf Superwoman! Yeah

Cool

Een tweede waterval gepasseerd van wel 60 meter en daarna terug gedaald via een veiliger pad.
We kwamen uit bij de rivier tegenover de hostel....
Kan je zwemmen? vroeg Juan.
Ja, ik kan zwemmen, maar...

Ok dan gaan ze de rivier overzwemmen. We steken al je kleren in deze plastiek zak en we zwemmen naar de overkant...

Euhm....shit, ik heb gezegd dat ik kan zwemmen, euhm....gaan we echt deze rivier overzwemmen, de rivier die bekend staat om te raften....euhmm.....Ok! Vamos!
Zwemmen tegen de stroom in en hoppaaaah I made it!!!! Ahja....ben superwoman naha!

Na een douche soep gegeten met gekookt varkensvel in....IEUW! Heb ik mooi aan de kant laten liggen, want die brokken vet met zelfs nog haren op, kreeg ik niet door mijn keel! Nadat ik geproefd had weliswaar!

De volgende dag via San Pedro Sula naar het meer gereisd. Op mijn eerste busrit constant gepraat met Victor, een man van Honduras... Interessante babbel over Honduras en Belgie, de verschillen en situatie van het land enzo....terwijl de vrouw achter mij de hele tijd haar afval uit het raam zwiert!

In San Pedro Sula de bus gezocht naar het meer van Yojoa en Josh ontmoet die precies naar dezelfde plek wilde als mij, namelijk naar de hostel/brouwerij!

Ik was heel blij om een andere toerist te zien en Josh was ook mijn perfecte travelbuddy voor de drie dagen rond het meer!
Eerste dag was het veel aan het regenen maar hebben we toch een bus genomen naar een waterval.
Je kon een tour doen om achter de waterval door te gaan dus daar gingen we voor!
ik vroeg de gids of het glibberig was en hoe het pad er naartoe was en hij zei dat het heel veilig was en het pas breed genoeg....NIET dus!

Laughing

We gaan gewoon over de glibberige rotsen richting de waterval en al zwemmend en klauterend geraken we tot bij de waterval....Ela manneke, dat is niet wat je zei he! Dit is levensgevaarlijk!
En wat voor antwoord kreeg ik van hem?
Ja, het is veilig met mij, maar heb je fun?
Ja natuurlijk is dit fun, de adrenaline giert door je lijf!
Ik neem zijn hand vast en volg hem blindelings.....letterlijk want het water van de waterval valt naar beneden waardoor je niets of toch bijna niets kan zien!
Hoofd naar beneden en door je mond ademen, was de tip van de gids.
We maken drie stops in kleine hollen om te bekomen, maar op een gegeven moment kijk je omhoog en besef je dat je echt onder die grote waterval staat! Prachtig om te zien!
De terugweg hebben we gelift, jawel, liften kan in Honduras....je moet gewoon weten waar je het kan doen! Wel in een pick-up, in de regen, maar we waren toch al door en door nat van de waterval...

De avonden in de brouwerij zijn supergezellig....niet alleen door deeigen gebrouwen pintjes maar zeker door de andere reizigers en de uitbaters die van Belgie/Nederland zijn!
Een kampvuur, hangmatten en goed gezelschap....meer had ik niet nodig!

De volgende dag met Josh gaan hiken....een 4 uur durende tocht wat best pittig was! Maar we hebben een speciaal dier gezien....een zipote. We zagen er1 en plots was er ook 1 aan de andere kant, super kort bij ons waardoor we het op een loop zette omdat we zo hard schrokken haha!
Veel kolibri's en kleine vogeltjes gezien en afen toe een waterval in de jungle of een panoramisch zicht over de prachtige natuur!

De laatste dag heb ik vooral gelezen want wou mijn boek uitlezen zodat ik het kon wisselen....

In de late namiddag ben ik alleen naar een koffieboerderij gegaan, een natuurparkje. Inkom betaald en daarna de weg gevraagd....maar de man zegt dat het te gevaarlijk is om alleen nog rond te wandelen in het park.....damned...heb een klein stukje gewandeld maar toch de raad van de locals opgevolgd...

De dag daarna ben ik samen met Todd en Kelly (Chicago) naar de hoofdstad Tegucigalpa gereisd...
Ik was heeeeeel blij dat ik samen met hen kon reizen want de stad zag er vuil, arm en gevaarlijk uit.
Ook al ben ik ondertussen al gewoon aan de mannelijke aandacht #Hi Baby, where are you going?# of # Hola, mi amor, kiss kiss kiss# of gewoon het geluid dat je maakt om een kat te lokken...hehehe!

Een pizza gaan eten in de pizzahut voor het donker werd en daarna de tijd doorgebracht in de hotelkamer. De volgende dag om half tien richting Nicaragua vertrokken...

En nu vertoef ik in een eigen huis in Leon

Laughing

Een Duits koppel dat rondreist met hun kind van 2,5 jaar hebben dit huis gehuurd voor een maand en er was nog een kamer en badkamer extra dus.....Todd, Kelly en ik logeren nu bij hun!
Meer verhalen de volgende keer.....

Besluit van Honduras.....alles kan en alles mag, gevaarlijk of niet het is FUN!

Tongue out

Reacties

Reacties

Tine

Klinkt super Liesbeth!!! Amuseer u nog geniet van elk moment :)

hildegarde

yes, we can !

Robbe

Goe bezig Liesbeth! Ik kan alleen maar jaloers zijn... :)

Waar kunnen we eigenlijk foto's zien? Want die verhalen, allemaal goe en wel, maar eerst ZIEN en dan geloven!

x

Lotte&Ramon

Leuk om je verhalen te lezen! Vooral om te lezen dat de uitbaters van Belgie, Nederland zijn! Was het maar waar! :-). Veel plezier daar en groetjes aan de rest!

Liesbeth

De foto's staan in een link bij reacties bij andere verhalen...maar ik ga ook zo'n dropbox maken om al mijn foto's te bewaren want Picasa vind ik niet zo handig...Op facebook heb ik ook foto's.
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!