liesbethopreis.reismee.nl

Belize

Maandag kon ik echt nog niet vertekken in Tulum....eigenlijk kan je daar gewoon niet vertrekken. Het voelt als een grote familie aan en elke dag is het chill en plezier!

Er is een koppel van Uruguay en een Argentijn en zij doen circusoptredens op het plaatselijke plein om centjes te verdienen om zo verder te reizen. We gingen eens kijken naar hun show en wooow, super chic!

Er zit ook een Argentijn, Sebastiaan, op de camping die armbandjes, oorbellen en andere artesanales verkoopt....Ik kocht bij hem een armbandje voor rond mijn enkel voor een prijsje ;-) en hij leerde me zo'n armbandje maken dus nu kan ik er ook gaan maken en verkopen moest ik in geldnood komen ;-)

Enfin aan alle mooie dingen komt een einde dus ben ik dinsdag richting Belize vertrokken.

Het plan WAS bussen naar Chetumal, dan naar Corozal en de dag daarna te bussen naar Belize City en daar een boot te nemen naar het eiland Caye Caulker.

Na mijn eerste busrit een Canadese, 60-jarige, hippie-achtige vrouw ontmoet en zij nam de boot van daaruit naar San Pedro, een ander eiland vlakbij Caye Caulker.

Ik reisde met haar mee en we deelden een kamer om de kosten te drukken.

Ze kent het eiland best wel goed want ze heeft er een liefde zitten...jajaja het eiland is te vergelijken met Jamaica...de zwarte mannen denken dat de vrouwen er allemaal voor hen komen. Ze spreken Creools en Engels als ze hun best doen en komen best opdringerig vragen om met hen te dansen. Maar 'mijn mama' (lees de Canadese vrouw) was erbij en dan hielden ze net iets meer afstand :-)

Het dansen is eerder het shaken van alles wat je in huis hebt, ze zijn er best goed in!

De meeste zwarte mannen hebben een geschiedenis in de gevangenis terwijl ze niets gedaan hebben, of ze hebben een schietpartij meegemaakt, of zijn nog steeds actief in een gang. Ze zijn arm en doden elkaar voor de minste ruzie.... De leuze van Bob Dylan is hun levenswijze ' when you ain't got nothing, you got nothing to lose'.
Junior mankt nog steeds en is geschoten in zijn hand, maar heeft ondertussen een boot gekocht en vaart rond met de toeristen. Hij is helemaal terug op het goede pad gekomen.
Toerisme is hier ook de enigste inkomst dus ze zullen de toeristen niet overvallen, want dan krijgen ze er nog een straf bovenop.

Enfin, een heel andere wereld als Centraal-Amerika dus!

Nu ben ik op Caye Caulker, een meer toeristisch eiland met veel backpackers!
Vandaag een dag op het strand en in de bar doorgebracht, pizza op het strand gegeten...Morgen ga ik snorkelen tussen de haaien, schildpadden en allerlei vissen...bbbrrrrrr gelukkig hebben ze rum op de boot ;-)

Dat verhaal is voor de volgende keer!

Creoolse en Jamaicaanse reggae-groeten!

Een wijsheid die ik op straat hoorde...

You got a woman, you don't need a woman.
You got money, you don't need money.
All you need is love and respect and that's what I'll give to you right now!

Reacties

Reacties

Kathleen Janssen

Hey Liesbethtje,

Ik lees je verhalen met veel plezier. Het doet me een beetje wegdromen.... Zeker nu wij terug moeten beginnen met werken. Geniet ervan! Ge zijt goed bezig!

Zoenen

Evelien

Wooow Piesbeth, zo nice! Ik ben benieuwd naar foto's! En uw armbandjes-techniek ;).

xx

N Luc

Super Liesbeth! Geniet ervan met volle teugen!
Groetjes van ons allen!

Dorien

Liessie, great news, great story, why the hell do we live in Belgium anyway :)

Dieter

Hey Liesbeth, geniet maar van alles wat je daar kan beleven!! Het is maar saai zonder jou in de auto richting Hasselt. Tot binnenkort

gwen

Het boek Liesbethopreis wordt een bestseller als je het uitbrengt ... wat een verhalen ;-) Vive la vie! xxx

Anita van Tongerloo

Hey liesbeth,
Elisabeth gaf me je site.
Leuk om mee te lezen, zo te horen verloopt alles goed.
Toch maar opassen.
Caye Caulker, leuk eiland zijn er ook geweest.
Alles op blote voeten daar, wel uitkijken want na een regenbui komen de zandvlooien naar boven en staan zo je voeten vol kleine beetjes.
Het volgend eilandje, San Pedro zingt Madonna het liedje "Isla bonita" over.
Inderdaad een plek om verliefd op te worden;
Que te vaya bien y mucho suerte.
Anita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!